Hulp & Veelgestelde vragen op SukhDukh.nl

1.    Ik wil een berichtgeving doorgeven, maar weet niet hoe deze te plaatsen?                                    

U kunt op de homepage op de “Hoe een bericht te plaatsen” knop klikken om de beschrijving te lezen hoe u een berichtgeving kunt plaatsen.

2.    Moet ik me aanmelden voor het gebruik of bekijken van berichten op SukhDukh.nl?
Om berichtgevingen te raadplegen is het niet nodig dat u zich registreert of gaat aanmelden.

3.    Moet ik me registreren om een berichtgeving te plaatsen?
U dient zich eerst te registreren voor het plaatsen van een familiebericht, hierna volgt u stapsgewijs het menu. Het moment dat u het familiebericht hebt opgemaakt vragen wij van u enkele persoonsgegevens zoals een geldig naam, email adres en telefoonnummer. Een telefoonnummer hebben we alleen nodig om contact met u op te nemen ter verificatie van de plaatsing van uw familiebericht in de categorie Overlijden, In Memoriam of Dankbetuiging.

Uit privacy overwegingen en voorzichtigheid met inbraken, is het "straat" veld weggelaten. het is niet verplicht uw telefoonnummer voor informatie te vermelden. Uw registratie gegevens zijn privé en zijn niet zichtbaar voor anderen op de website.

4.    Ik wil een kennisgeving per telefoon of e-mail doorgeven. Kan ik ook bij u terecht?
Voor het per e-mail doorgeven van een kennisgeving kunt u nu tijdens de actieperiode bij ons terecht. Ook kunt u zelf een automatische berichtgeving plaatsen zonder tussenkomst van een persoon. Mocht u vastlopen tijdens het plaatsen van een berichtgeving, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. De contactgegevens vindt u onder "contact". Mocht u vastlopen of heeft u dringende vragen, dan kunt u bellen naar Mobiel: 06-4016 2345 dagelijks van 09.00 - 22.00 uur.

5.    Op welke tijden kan ik een berichtgeving (familiebericht) plaatsen?
Een berichtgeving (familiebericht) kunt u 24 uur per dag automatisch plaatsen, u volgt automatisch stap voor stap door het berichtenmenu heen en na betaling wordt uw kennisgeving automatisch op de website geplaatst.

6.    Ik wil graag hulp bij het maken van een kennisgeving (plaatsen van een bericht).
Bij het opmaken van het familiebericht wordt u begeleidt door de diverse stappen, indien noodzakelijk dan staat er de nodige hulpinformatie bij het veld vermeldt.

7.    Hoe werkt het met betalen?
Het betalen van uw berichtgeving gaat eenvoudig. Eerst maakt u de berichtgeving (familiebericht) op met behulp van het stappenplan. In stap 4 gaat u na controle van het bericht verder naar betaling, waar u in stap 5 met diverse betalingsmethoden kunt afrekenen. U kunt betalen via iDEAL, PayPal, Mastercard, VisaCard, American Express of Overschrijvingskaart.

Als u bankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING bank, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers kunt u ook eenvoudig betalen via internetbankieren. Dit systeem heet iDEAL.

CreditCard (Mastercard en Visa) - via PayPal
Bij het gebruik maken van deze betaalmethoden wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw kennisgeving op de door u opgegeven plaatsings datum.

iDEAL:
Bij het gebruik maken van de betaalmethode iDEAL wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw kennisgeving op de door u opgegeven plaatsings datum.

8.    Ik kom niet verder in de betaling?
Vaak ligt dit aan de virusscanner of firewall van uw computer. Door tijdelijk de firewall uit te schakelen op uw computer, kunt u verder gaan. Vergeet na afloop niet de deze op uw computer weer in te schakelen.

9.    Ik zie bij de betaling de eenmalige machtiging niet.
U kunt niet betalen met een eenmalige machtiging, maar alleen elektronisch met iDEAL, PayPal of een CreditCard.

10.    Kan ik ook een bewijs van betaling krijgen?
U ontvangt na plaatsing van een bericht automatisch een bevestigingsmail op de door u opgegeven e-mailadres. In het geval van een plaatsing in de categorie "Droevige Berichten" kunt u uw bankafschrift gebruiken als betalingsbewijs, mocht u een factuur willen ontvangen, neemt u dan aub contact op via de email.

11.    Voordat ik ga betalen wil ik graag nog overleggen met de familie, vrienden of collega's.
U kunt het opgemaakte familiebericht niet tussentijds opslaan, zorgt u ervoor dat u alle gegevens voor de verplichte gegevens voor u hebt liggen alvorens een berichtgeving op te maken. Om gebruik te maken van de website dient u zich eerst te registreren. In stap 4 controle kunt u het opgemaakte familiebericht uitprinten en bekijken. LET OP ! als uw computer vast loopt of doordat u voortijdig de pagina (scherm) afsluit zonder alle pagina’s doorlopen te hebben, wordt er niets opgeslagen, u dient uw berichtgeving dan wederom te plaatsen.

12.    Krijg ik een bevestiging via mijn email als ik een berichtgeving geplaatst heb?
Ja, als u alle pagina’s stap voor stap doorlopen hebt en de betaling via de bank hebt verricht, ontvangt u automatisch op de door u gegeven e-mailadres een bevestiging van plaatsing.

13.    Er zit een fout in de tekst, maar ik heb de berichtgeving al verstuurd, hoe kan ik deze corrigeren?
Het wijzigen van een berichtgeving is gratis, echter de "Titel" en het "Tekstberichten veld" zijn na 24 uur niet meer aan te passen, de overige velden wel. Indien u deze gegevens na 24 uur toch wilt aanpassen dient u een email te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tijdens het plaatsen van uw eerste berichtgeving hebt u een gebruikersnaam en paswoord ingevoerd, deze kunt u gebruiken om in te loggen.
Stap 1: Ga op de homepagina naar “Login” voer in de velden uw eigen gebruikersnaam en paswoord in.
Stap 2: Klik op “Wijzigen” In het overzicht ziet u uw geplaatste berichtgeving (en), klik op de berichtgeving die u wilt wijzigen, nu hebt u de mogelijkheid om uw tekst of afbeelding te wijzigen.
Stap 3: Indien u uw wijzigingen al hebt doorgevoerd, bevestigt u deze door op “Plaats bericht” knop voor akkoord te klikken, hierna wordt uw gewijzigde bericht geplaatst.

14.    Ik heb opgave van een berichtgeving gedaan, maar de berichtgeving staat niet op de website?
Neem contact op met de klantenservice van SukhDukh.nl door te klikken op “Contact” of stuur een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Voor vragen kunt u ook bellen naar Mobiel: 06-4016 2345 of via het buitenland 00-31-6-4016 2345 dagelijks van 09.00 - 22.00 uur. (ook op zaterdag en zondag)

15.    Wat doet SukhDukh.nl met mijn gegevens?                                                                                                                   Sukhdukh.nl verstrekt geen gegevens van gebruikers aan derden, tenzij we u daar uitdrukkelijk om hebben gevraagd en u daar  toestemming voor hebt gegeven. Uw privacy gegevens worden alleen in de database opgeslagen voor administratieve doeleinden, uw gegevens of email adressen worden nimmer verkocht aan anderen. Uw paswoord is niet bekend bij ons, deze wordt automatisch gegenereerd.

16.    Hoeveel verstand moet ik van internet en computers hebben om SukhDukh.nl te gebruiken?
Enige ervaring met het gebruik van een computer is voldoende. Om gebruik te kunnen maken van SukhDukh.nl dient u automatisch stap voor stap door het berichtenmenu te volgen. Daarnaast kunt u zelf uw teksten invoeren: heel eenvoudig in tekstvakken (de betekenis van de betreffende vakken wordt aangegeven), de tekst wordt automatisch in de passende lettertypes en lettergrootte gebruikt. De plaatsing van uw berichtgeving wordt hierna automatisch opgemaakt.

17.    Van wie is Sukhdukh.nl?
SukhDukh.nl is de naam van deze online familieberichten website opererend onder de handelsnaam DesiService en staat ingeschreven in het handelsregister van de KvK te Rotterdam onder nummer 56080565 - BTW-NR. 208588450B01. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bent u tevreden met onze dienstverlening en wilt u een vrijwillige donatie doen zodat wij onze activiteiten voort kunnen zetten voor de Hindoestaanse gemeenschap, dat kan.

  • Via uw bank dmv online bankieren of dmv een Overschrijvingskaart van uw eigen bank, kunt u vrijwillig een bedrag overmaken t.a.v. DesiService - Rotterdam – ING Bank Gironummer IBAN: NL57INGB0007429291  BIC:INGBNL2A.
  • U kunt er ook voor kiezen om eenmalig of automatisch maandelijks/per kwartaal of jaarlijks een vast bedrag te doneren, uw naam zal dan vermeld worden in de donateurslijst op de website, Hebt u een bedrijf, dan plaatsen wij uw bedrijfsnaam met vermelding van uw logo, tevens wordt u automatisch lid van de SukhDukh.nl club en ontvangt u regelmatig onze nieuwsbrief.